>
O ekspozycji mięsa i wędlin napisano już całkiem dużo, zwłaszcza w kontekście estetyki i skuteczności sprzedaży. My wiemy jednak, że nie wszystkie zalecenia dają się zastosować w każdym sklepie. Dlatego zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze informacje i wskazówki, jak szybko i bez poświęcania ogromnej ilości czasu, zadbać o właściwą ekspozycję mięs i wędlin w Twojej ladzie chłodniczej.
Lady chłodnicze to obecnie urządzenia niezbędne do prawidłowego funkcjonowania sklepów spożywczych, które w swej ofercie mają mięsa i wędliny. Lada chłodnicza ma zapewnić odpowiednie warunki temperaturowe wszystkim produktom, a tym samym zachować ich świeżość, smak i walory zdrowotne. Oczywiście, korzyści z posiadania stoiska mięsnego może być więcej, łącznie z tą najważniejszą - większą sprzedażą.
W jaki sposób układanie towaru w ladzie chłodniczej może przełożyć się na większy zysk? Poznaj 5 powodów, dla których warto dobrze zaplanować ekspozycję w ladzie chłodniczej:
Warto zainwestować trochę czasu, by przekonać się, które rozwiązania mogą zostać zastosowane przy dostępnej przestrzeni i wybranym asortymencie. Często nawet niewielka zmiana przynosi zauważalne korzyści.
Poznaj 5 kluczowych zasad ekspozycji mięsa i wędlin w ladach chłodniczych
Po pierwsze, lada musi wyglądać jakby było w niej dużo towaru przez cały dzień. Puste miejsca należy na bieżąco uzupełniać. Klient, który widzi końcówkę danego produktu, podświadomie spodziewa się niskiej jakości, a to zniechęca do zakupów. Wrażenie obfitości można stworzyć przy pomocy akcesoriów, takich jak kaskada, czy dekoracji.
Jednocześnie, wypełniając ladę produktami, pamiętaj o tym, by nie zasłaniać otworów wentylacyjnych. Aby upewnić się, że temperatura w komorze jest stale na odpowiednio niskim poziomie, sprzedawcy muszą pamiętać o zamykaniu ekspozycji za pomocą zasłon.
Podziel asortyment na grupy, np. kiełbasy, drób, produkty na grilla itd. W ten sposób zyskasz pewność, że klient porówna wszystkie warianty z danego segmentu.
W każdej grupie układaj produkty tak, by podkreślić kontrasty. Mięso, wędliny czy kiełbasy to produkty o zbliżonych kolorach. Dlatego, aby miały szansę zostać zauważone, należy układać obok siebie te, które najbardziej się od siebie różnią wizualnie.
Pokreśl najdroższe produkty, umieszczając je w najbardziej widocznym miejscu. W sprzedaży stosuje się również metodę, w której na początku ścieżki klienta znajdują się produkty najtańsze, a gdy dochodzi on do sprzedawcy, ma przed sobą te najdroższe. W ten sposób sprzedawca ma większą szansę porozmawiać z klientem właśnie o tych mięsach, które mają najwyższą marżę.
Każdy rodzaj mięsa eksponuje się w inny sposób
Z pewnością słyszałeś o tym, że filety drobiowe należy układać w serca, skrzydełka powinny być rozrzucone w pojemniku, a porcję rosołową trzeba zawinąć w skórę. Jeśli ciekawi Cię, jak układać konkretne rodzaje mięs, zapoznaj się z artykułami Zwiększanie sprzedaży na dziale mięsno-wędliniarskim oraz Zasady przechowywania i zabezpieczania mięsa, oraz ekspozycji na dziale mięsno-wędliniarskim.
Jaka lada chłodnicza będzie najlepsza do ekspozycji na stoisku mięsno-wędliniarskim?
Do sprzedaży tej grupy produktów, dobrze jest wybrać urządzenie, które będzie spełniało wszystkie wymogi sanitarne i pomoże zachować optymalne warunki chłodzenia. Na rynku znajdziesz wiele podobnych rozwiązań, my polecamy lady z linii SiX. Zaprojektowaliśmy je z myślą o wygodzie sprzedawcy, dlatego ekspozycja ma głębokość 75 cm. Chłodzenie dynamiczne i niezależny system osuszania szyb zapewniają świetne warunki dla produktów i pomagają w codziennych obowiązkach.
Dodatki, które zwiększają sprzedaż
Sprzedaż nie kończy się na tym, co umieścisz w środku lady chłodniczej. Dobrze jest wesprzeć sprzedaż odpowiednią ofertą produktów uzupełniających, czyli takich, z którymi najczęściej jemy mięso czy wędliny. Na ladzie możesz ustawić niewielki stojak z podstawowymi przyprawami czy sosami.
Skorzystaj z promocji na ruchomą przegrodę do lady