>
Produkty nabiałowe, choć obecne na półkach sklepowych niezależnie od pory roku, też podlegają sezonowości. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się gotowe kawy mrożone, szczególnie teraz, w okresie letnim. Warto je zatem wyeksponować, nawet w strefie kas, gdzie sięgamy po produkty impulsowe.
Sery, śmietany i jogurty to produkty, które lądują w koszyku klientów przez cały rok. Pomijając produkty sezonowe, wspomniane kawy, ale też zsiadłe mleko czy chłodniki, konkurencja wśród producentów nabiału stale rośnie.
Niezależnie od tego, czy w ofercie masz produkty wielu producentów, czy tylko lokalnego dostawcy, właściwe przechowywanie i ekspozycja nabiału to klucz do większej sprzedaży.
Przechowywanie nabiału - ogólne zasady
W przypadku produktów mlecznych, które mają stosunkowo krótki termin przydatności do spożycia, bardzo ważne jest zachowanie ciągłości łańcucha chłodniczego. Pracownicy sklepu powinni stale monitorować temperaturę, w której przechowywane są produkty (od chwili dostawy, kiedy sprawdzamy temperaturę w samochodzie dostawczym, aż do sprzedaży).
Warto również przypomnieć o FIFO, czyli zasadzie, według której produkty, które wcześniej przyjechały, powinny trafiać na sklep w pierwszej kolejności. Oczywiście należy bezwzględnie monitorować wszystkie dostawy i planować wystawianie asortymentu według dat przydatności produktu, wskazanych na opakowaniach.
Do ekspozycji nabiału na sklepie można wykorzystać różne urządzenia. Najważniejsze, by zapewniały one odpowiednie warunki dla konkretnych grup asortymentu, w tym odpowiednio niską temperaturę. Ze względu na sposób sprzedaży (samoobsługową lub z obsługą), produkty nabiałowe można wystawić w:
Zalety ekspozycji nabiału w regale chłodniczym
Regały chłodnicze otwarte i zamknięte, to świetny sposób na ekspozycję w systemie samoobsługowym. Aby wykorzystać maksymalnie możliwości takiego urządzenia, warto zastosować kilka podstawowych zasad:
Dlaczego warto grupować asortyment i dbać o jego czytelność? Przede wszystkim dlatego, że klient podejmuje decyzję o zakupie w kilka sekund. Dzięki właściwej ekspozycji możesz nakłonić klienta do wybrania tych produktów, na których sprzedaży najbardziej Ci zależy.
Wzmocnij sprzedaż odpowiednimi dodatkami
W przypadku produktów nabiałowych warto zadbać o atrakcyjną ekspozycję stałą, którą od czasu do czasu wyróżnimy materiałami POS informującymi o promocji lub specjalnym produkcie.
Przy zakupie urządzenia pamiętaj o wybraniu oświetlenia właściwego dla produktów nabiałowych (dostępne jest w standardowym wyposażeniu urządzenia). W zależności od asortymentu możesz rozważyć wymianę półek na haki do wieszania produktów w podłużnych opakowaniach (np. kabanosów).
Miej oko na nowości
W naszej ofercie już wkrótce pojawi się regał dedykowany do ekspozycji produktów nabiałowych w standardowych kartonach. Jego głębokość będzie dostosowana do wielkości mleczarskich opakowań zbiorczych (40 cm).
Jeśli masz pytania, lub chcesz poznać naszą ofertę, zapraszamy do kontaktu z Działem Obsługi Klienta.