>
Śnieg, choinka, gorączkowe poszukiwanie prezentów na ostatnią chwilę, rozgrzewająca herbata z cytryną i wreszcie rodzinna atmosfera. Skojarzeń z okresem Bożego Narodzenia możemy mieć wiele. Łączy je jedno, jest to czas wyjątkowy dla nas wszystkich.
Nawet jeśli w tym roku będą to święta inne od poprzednich, warto podtrzymać dobre zwyczaje i już z początkiem grudnia udekorować sklep. Dlaczego? Bo w dekoracjach jest coś magicznego!
ZACZARUJ SZARĄ RZECZYWISTOŚĆ
Grudzień to doskonały moment, żeby rzeczywistość za oknem okrasić szczyptą magii. Ozdabianie sklepu w okresie świąt Bożego Narodzenia zwyczajowo miało wspomóc handel detaliczny, zaciekawić kupującego i rozbudzić w nim chęć odkrywania czegoś nowego, przygotowanego specjalnie na tę okazję.
Jednak w roku 2020 staramy się dodatkowo nie tylko dlatego, by zwiększyć sprzedaż. Porządkując, dekorując i zmieniając przestrzeń wokół nas, zmieniamy również nasze nastawienie. W tym roku zdecydowanie potrzebujemy więcej ciepła, dlatego dekorujemy wcześniej niż zwykle, by cieszyć się świąteczną atmosferą dłużej. Odstawiamy zatem na bok „zwykłe” promocje i dekorujemy witryny, okna, półki i kasy ozdobami, które „rozgrzewają” serca klientów i zabierają ich w inną rzeczywistość.
WIĘCEJ EMOCJI I WIĘCEJ KLIENTÓW
Planując świąteczne dekoracje zastanów się dobrze, w których miejscach możesz powiesić ozdoby. Nie ograniczaj się, bo im więcej energii i świątecznej atmosfery przemycisz między regałami, tym więcej wyjątkowych emocji wzbudzisz u swoich klientów. Dekorować można wszystko:
Podczas gdy największe sieci handlowe każdego roku prześcigają się w dekoracjach, my proponujemy, by Twój sklep był udekorowany z sercem. Ozdoby bowiem nie muszą kosztować fortuny. Liczy się gest i autentyczność. Wystarczy, że skupisz się na kilku podstawowych elementach.
ŚWIATŁA, KOLORY, DODATKI
Po pierwsze: światła. To one dodadzą energii i ciepła. Do dekoracji okien możesz wybrać całe girlandy z małymi światełkami. Witryna, która rozświetla ulicę w krótkie zimowe dni, zawsze wzbudzi zainteresowanie. Im więcej światła w twoim sklepie, tym lepiej.
Po drugie: odpowiednie kolory. Pomyśl, z czym kojarzy Ci się grudzień i święta. Możesz na przykład wybrać kolor biały i symbolicznie wprowadzić trochę mrozu i białego puchu do pomieszczenia. W okresie Bożego Narodzenia świetnie sprawdzi się też zestawienie czerwieni ze złotem lub zieleni ze srebrem. Możesz również wykorzystać kolory, którymi posługuje się Twoja marka, by stworzyć własne, niepowtarzalne zestawienia.
Po trzecie: stosuj subtelne dodatki z humorem. Drobne nawiązania do świąt, które przewijać się będą w całym sklepie to świetny sposób na minimalistyczne wnętrza. Wybierz jeden takie element, może to być czapka św. Mikołaja, miniaturowa bombka w jednym kolorze lub błyszczące wstążeczki. Rozmieść je w całym sklepie na wybranych elementach, by towarzyszyły klientom podczas zakupów.
Po czwarte: zastosuj dodatkowe świąteczne oznaczenia w sklepie. Jeśli masz większy budżet i chcesz całkowicie odmienić swój sklep, zmień „zwykłe” całoroczne oznaczenia alejek na takie, które jednoznacznie kojarzyć się będą ze świętami. Na przykład alejkę z produktami do ciast możesz oznaczyć hasłem „Świąteczne wypieki”.
TRENDY NA ROK 2020
Ustaliliśmy, że w dekoracjach świątecznych najważniejsze jest zaangażowanie i chęci. Ale w handlu liczy się kreatywny pomysł. Inspiracją dla Ciebie mogą być też tegoroczne trendy:
Najlepsze dekoracje to zdecydowanie te, które tworzą atmosferę ciepła i sprawiają, że w sklepie po prostu chce się przebywać. Warto włożyć trochę wysiłku w stworzenie magicznego miejsca, szczególnie w tym roku.