>
Wciąż doskonalimy nasze urządzenia, by były łatwe w obsłudze i niezawodne. Dlatego stosujemy w nich najwyższej jakości, sprawdzone podzespoły. Jednym z nich jest regulator temperatury, który kontroluje temperaturę wewnątrz urządzenia i steruje procesem odszraniania. Może też powiadamiać, że drzwi są otwarte zbyt długo. Dziś zajmiemy się komunikatami błędów.
Pamiętaj, żeby zapoznać się z instrukcją obsługi przed uruchomieniem urządzenia, znajdziesz tam wszystkie potrzebne informacje.
Jakie informacje znajdziesz na wyświetlaczu?
Regulator temperatury Carel, który znajdziesz w naszych urządzeniach, posiada wygodny elektroniczny wyświetlacz. Może być na nim wyświetlana aktualna temperatura, komunikat o trwającym procesie odszraniania, a także różnego rodzaju alarmy powiadamiające o awariach.
Miganie diody LED nie jest błędem, oznacza najczęściej, że start danej funkcji (np. sprężarki czy wentylatorów) jest opóźniony. W takiej sytuacji urządzenie czeka na zakończenie aktualnie wykonywanej procedury. Może to być na przykład cykl pracy ciągłej i odszranianie. Wystarczy, jeśli poczekasz, aż urządzenie wykona wszystkie czynności.
Błędy, z którymi poradzisz sobie samodzielnie
Dobra wiadomość jest taka, że nie zawsze musisz wzywać serwis. Jeśli na wyświetlaczu pojawi się komunikat dOr musisz koniecznie domknąć drzwi urządzenia. Komunikat zniknie, jak tylko rozprawisz się z „problemem”.
Z niektórymi błędami urządzenie „poradzi” sobie wykonując automatyczny reset. Tak się stanie na przykład przy błędzie EF. Pojawia się on, kiedy dochodzi do błędu wartości parametrów sterownika. Urządzenie uruchomi się ponownie i to powinno wystarczyć, by zlikwidować problem. Jeśli tak się nie stanie, koniecznie wezwij serwis.
Sytuacje, w których należy wezwać serwis
Zdarza się, że wyświetlacz zgłasza błędy, które wymagają działania profesjonalnego serwisu. Czasami diagnoza usterki wcale nie jest oczywista, dlatego jeśli chcesz wyeliminować problem, zaufaj specjalistom. Oto błędy, które wymagają naszego wsparcia:
Jeśli na wszystkie pytania odpowiedziałeś „nie”, wezwij Serwis, który wymieni czujnik temperatury i sprawdzi nagromadzenie lodu na parowniku.
Czasami błąd to tylko sygnał większego problemu. Regularne czyszczenie urządzenia czy też ustawienie go w odpowiednim miejscu i we właściwy sposób są tak samo ważne, jak regularne przeglądy.
Pomożemy i rozwiejemy wątpliwości
Część błędów zniknie automatycznie. Są jednak takie, które wymagają interwencji specjalistów. Dlatego jesteśmy do Twojej dyspozycji w każdej sytuacji. Pamiętaj, że nie powinieneś dokonywać napraw urządzenia we własnym zakresie. Nasi fachowcy znają urządzenia od podszewki, wykonują naprawy najszybciej i w sposób bezpieczny dla Ciebie. Odpowiedzą też na wszystkie pytania i rozwieją wątpliwości.