PIERWSZA POMOC komunikaty, które wyświetlają się na regulatorze temperatury i jak je odczytywać

Jak rozszyfrować sygnały usterek

PIERWSZA POMOC komunikaty, które wyświetlają się na regulatorze temperatury i jak je odczytywać

11.02.2021

Wciąż doskonalimy nasze urządzenia, by były łatwe w obsłudze i niezawodne. Dlatego stosujemy w nich najwyższej jakości, sprawdzone podzespoły. Jednym z nich jest regulator temperatury, który kontroluje temperaturę wewnątrz urządzenia i steruje procesem odszraniania. Może też powiadamiać, że drzwi są otwarte zbyt długo. Dziś zajmiemy się komunikatami błędów. 

 

Pamiętaj, żeby zapoznać się z instrukcją obsługi przed uruchomieniem urządzenia, znajdziesz tam wszystkie potrzebne informacje. 



 

Jakie informacje znajdziesz na wyświetlaczu? 

 

Regulator temperatury Carel, który znajdziesz w naszych urządzeniach, posiada wygodny elektroniczny wyświetlacz. Może być na nim wyświetlana aktualna temperatura, komunikat o trwającym procesie odszraniania, a także różnego rodzaju alarmy powiadamiające o awariach.

 

Miganie diody LED nie jest błędem, oznacza najczęściej, że start danej funkcji (np. sprężarki czy wentylatorów) jest opóźniony. W takiej sytuacji urządzenie czeka na zakończenie aktualnie wykonywanej procedury. Może to być na przykład cykl pracy ciągłej i odszranianie. Wystarczy, jeśli poczekasz, aż urządzenie wykona wszystkie czynności.


Błąd otwartych drzwi

 

Błędy, z którymi poradzisz sobie samodzielnie

 

Dobra wiadomość jest taka, że nie zawsze musisz wzywać serwis. Jeśli na wyświetlaczu pojawi się komunikat dOr musisz koniecznie domknąć drzwi urządzenia. Komunikat zniknie, jak tylko rozprawisz się z „problemem”.

 

Z niektórymi błędami urządzenie „poradzi” sobie wykonując automatyczny reset. Tak się stanie na przykład przy błędzie EF. Pojawia się on, kiedy dochodzi do błędu wartości parametrów sterownika. Urządzenie uruchomi się ponownie i to powinno wystarczyć, by zlikwidować problem. Jeśli tak się nie stanie, koniecznie wezwij serwis.


Błędy wymagające kontaktu z serwisem

 

Sytuacje, w których należy wezwać serwis

 

Zdarza się, że wyświetlacz zgłasza błędy, które wymagają działania profesjonalnego serwisu. Czasami diagnoza usterki wcale nie jest oczywista, dlatego jeśli chcesz wyeliminować problem, zaufaj specjalistom. Oto błędy, które wymagają naszego wsparcia:

  • E0 - błąd czujnika temperatury - poza błędem zauważysz pewnie, że urządzenie nie chłodzi tak, jak powinno. 
  • E1 lub Ed - problemy z odszranianiem - w oczekiwaniu na pomoc możesz wyłączyć urządzenie na 1 godzinę (powtarzaj co 4 godziny). Serwis będzie musiał wymienić czujnik temperatury.
  • EE - błąd zapisanych danych. Komunikat może zniknąć samoczynnie, ale zachowaj czujność. Koniecznie wezwij serwis, jeśli EE znów się pojawi. 
  • LO - pojawia się, gdy temperatura w urządzeniu jest niższa, niż ta ustawiona - zgłoś problem do Serwisu, konieczna będzie wymiana regulatora lub czujnika temperatury.  
  • HI - pojawi się, gdy temperatura będzie zbyt wysoka - zanim wezwiesz serwis, sprawdź:
    • Czy w pomieszczeniu nie jest zbyt ciepło? 
    • Czy drzwi urządzenia nie są zbyt często otwierane? 
    • Czy nie został zablokowany przepływ powietrza?
    • Czy towar, który został włożony do komory, nie jest zbyt ciepły? 

Jeśli na wszystkie pytania odpowiedziałeś „nie”, wezwij Serwis, który wymieni czujnik temperatury i sprawdzi nagromadzenie lodu na parowniku.  

 

Czasami błąd to tylko sygnał większego problemu. Regularne czyszczenie urządzenia czy też ustawienie go w odpowiednim miejscu i we właściwy sposób są tak samo ważne, jak regularne przeglądy. 



 

Pomożemy i rozwiejemy wątpliwości

 

Część błędów zniknie automatycznie. Są jednak takie, które wymagają interwencji specjalistów. Dlatego jesteśmy do Twojej dyspozycji w każdej sytuacji. Pamiętaj, że nie powinieneś dokonywać napraw urządzenia we własnym zakresie. Nasi fachowcy znają urządzenia od podszewki, wykonują naprawy najszybciej i w sposób bezpieczny dla Ciebie. Odpowiedzą też na wszystkie pytania i rozwieją wątpliwości.

 

Sprawdź także