Regał chłodniczy zaprojektowany do ekspozycji nabiału

Nabiał w regale - jak właściwie eksponować produkty

8 juil. 2021

Produkty nabiałowe, choć obecne na półkach sklepowych niezależnie od pory roku, też podlegają sezonowości. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się gotowe kawy mrożone, szczególnie teraz, w okresie letnim. Warto je zatem wyeksponować, nawet w strefie kas, gdzie sięgamy po produkty impulsowe. 

 

Sery, śmietany i jogurty to produkty, które lądują w koszyku klientów przez cały rok. Pomijając produkty sezonowe, wspomniane kawy, ale też zsiadłe mleko czy chłodniki, konkurencja wśród producentów nabiału stale rośnie. 

 

Niezależnie od tego, czy w ofercie masz produkty wielu producentów, czy tylko lokalnego dostawcy, właściwe przechowywanie i ekspozycja nabiału to klucz do większej sprzedaży.  

 

Przechowywanie nabiału - ogólne zasady 

 

W przypadku produktów mlecznych, które mają stosunkowo krótki termin przydatności do spożycia, bardzo ważne jest zachowanie ciągłości łańcucha chłodniczego. Pracownicy sklepu powinni stale monitorować temperaturę, w której przechowywane są produkty (od chwili dostawy, kiedy sprawdzamy temperaturę w samochodzie dostawczym, aż do sprzedaży). 

 

Warto również przypomnieć o FIFO, czyli zasadzie, według której produkty, które wcześniej przyjechały, powinny trafiać na sklep w pierwszej kolejności. Oczywiście należy bezwzględnie monitorować wszystkie dostawy i planować wystawianie asortymentu według dat przydatności produktu, wskazanych na opakowaniach. 

 

Do ekspozycji nabiału na sklepie można wykorzystać różne urządzenia. Najważniejsze, by zapewniały one odpowiednie warunki dla konkretnych grup asortymentu, w tym odpowiednio niską temperaturę. Ze względu na sposób sprzedaży (samoobsługową lub z obsługą), produkty nabiałowe można wystawić w:

Szafa chłodnicza do ekspozycji nabiału

 

Zalety ekspozycji nabiału w regale chłodniczym 

 

Regały chłodnicze otwarte i zamknięte, to świetny sposób na ekspozycję w systemie samoobsługowym. Aby wykorzystać maksymalnie możliwości takiego urządzenia, warto zastosować kilka podstawowych zasad: 

  1. Zaplanuj najbardziej efektywny sposób, w jaki pogrupujesz produkty w swoim sklepie. Tworzenie grup pomaga klientom zorientowanie się w ofercie i ułatwia wybór najlepszego dla nich produktu z różnych grup cenowych. 
  2. Pilnuj odpowiedniej wagi. Sprawdź w instrukcji, jakie jest maksymalne obciążenie półek. Dzięki temu unikniesz uszkodzenia urządzenia i łatwiej rozłożysz produkty. 
  3. Zagwarantuj swobodny przepływ powietrza w regale. Nie zastawiaj otworów wentylacyjnych. Tylko w ten sposób będziesz cieszyć się odpowiednią temperaturą wewnątrz urządzenia. 
  4. Zadbaj o kontrast. Przy produktach, które nieznacznie różnią się kolorystyką, najtrudniejszym zadaniem jest wizualne oddzielenie asortymentu. Warto posiłkować się wolną przestrzenią, dostępną właśnie w regałach chłodniczych.  
  5. Produkty polecane, warto umieścić na wysokości wzroku  klienta i na wyciągnięcie ręki. Jak z każdym innym rodzajem asortymentu, takie usytuowanie produktów pomaga wzmocnić ich sprzedaż. 
  6. Pracownicy sklepu powinni na bieżąco uzupełniać półki w regałach. Należy dbać o wrażenie obfitości.

Dlaczego warto grupować asortyment i dbać o jego czytelność? Przede wszystkim dlatego, że klient podejmuje decyzję o zakupie w kilka sekund. Dzięki właściwej ekspozycji możesz nakłonić klienta do wybrania tych produktów, na których sprzedaży najbardziej Ci zależy. 

Nabiał w regale chłodniczym

 

Wzmocnij sprzedaż odpowiednimi dodatkami 

 

W przypadku produktów nabiałowych warto zadbać o atrakcyjną ekspozycję stałą, którą od czasu do czasu wyróżnimy materiałami POS informującymi o promocji lub specjalnym produkcie. 

 

Przy zakupie urządzenia pamiętaj o wybraniu oświetlenia właściwego dla produktów nabiałowych (dostępne jest w standardowym wyposażeniu urządzenia). W zależności od asortymentu możesz rozważyć wymianę półek na haki do wieszania produktów w podłużnych opakowaniach (np. kabanosów). 

 

Miej oko na nowości

 

W naszej ofercie już wkrótce pojawi się regał dedykowany do ekspozycji produktów nabiałowych w standardowych kartonach. Jego głębokość będzie dostosowana do wielkości mleczarskich opakowań zbiorczych (40 cm). 

 

Jeśli masz pytania, lub chcesz poznać naszą ofertę, zapraszamy do kontaktu z Działem Obsługi Klienta.  

 

Vérifiez également