yellow refrigerated island

Produkty w wyspach chłodniczych – 8 zasad prawidłowej ekspozycji

11 mai 2022

Wyspy chłodnicze to urządzenia, których nie powinno zabraknąć w sklepie, zwłaszcza wielkopowierzchniowym. Nie tylko umożliwiają przechowywanie artykułów spożywczych w niskiej temperaturze. Oprócz tego dbają o bardzo wygodną ekspozycję tych produktów – zarówno dla klienta, jak i sprzedawcy. Dzięki wyspie konsument może obejrzeć towary ze wszystkich stron, a następnie samodzielnie włożyć je do koszyka. Możliwość samoobsługi znacznie sprzyja zakupom impulsowym, co przeradza się w większy zysk. Jak w atrakcyjny sposób eksponować artykuły spożywcze w wyspie chłodniczej, by przechodzący obok ludzie decydowali się na zakup? W naszym artykule dzielimy się ośmioma przydatnymi zasadami.

 

1. Postaw na odpowiednie urządzenie.

Podstawą udanej ekspozycji jest nowoczesne urządzenie chłodnicze, które idealnie wpasuje się w dostępną przestrzeń i ułatwi prezentację towaru. Dlatego warto zdecydować się na wyspę chłodniczą L-WB1. Jej wszystkie boki wykonaliśmy z przezroczystych materiałów, które nie ograniczają pola widzenia. Klient zatem bez problemu obejrzy produkty pod każdym kątem, a także wyjmie je z dowolnej strony.

 

 

 


 

2. Wybierz produkty wymagające podobnej temperatury.

W naszej wyspie chłodniczej z łatwością ustawisz preferowaną temperaturę. Zasługa tkwi w dobrze widocznym, prostym w obsłudze regulatorze z wyświetlaczem. Dzięki chłodzeniu dynamicznemu temperatura w komorze rozkłada się równomiernie. Możesz w niej chłodzić dowolne artykuły spożywcze: sery, mięso, wędliny, ryby, napoje, wyroby garmażeryjne… Tylko pamiętaj, żeby wewnątrz urządzenia zgromadzić produkty wymagające podobnych warunków temperaturowych.

 

3. Nie zapomnij o opakowaniach.

Podstawą funkcjonowania wyspy chłodniczej jest samoobsługa. Ludzie sami wyjmują ze środka interesujące ich artykuły spożywcze. Dlatego koniecznie zadbaj o kwestie higieniczne, a mianowicie o to, by produkty znajdowały się w opakowaniach dobrze zabezpieczających zawartość. Żaden rozsądny klient nie kupi jedzenia, którego dotykało wiele rąk. Oczywiście niektóre rzeczy – jak napoje – mają już odpowiednie opakowanie. Ale jeśli chcesz wyeksponować coś innego, na przykład sery czy wędliny krojone w sklepie, koniecznie zapakuj je w woreczki. Wiele ułatwi też korzystanie z tacek.

 

 

4. Umieść wyspę w miejscu najlepiej generującym sprzedaż.

Umiejscowienie urządzenia chłodniczego w sklepie nie powinno być kwestią przypadku. Nie stawiaj go w danym miejscu tylko dlatego, że akurat masz tam odrobinę przestrzeni. Dobrze przemyśl sobie ścieżkę zakupową klienta. O jakie produkty zahaczy, przechodząc obok urządzenia? Czy będzie miał wystarczająco dużo przestrzeni, by na dłużej zatrzymać się przy wyspie bez blokowania ruchu? W którym momencie kupi coś pod wpływem impulsu? Jeśli eksponujesz mięso, postaw urządzenie blisko zwykłego stoiska mięsnego. Jeśli stawiasz na produkty do grillowania, zadbaj, by w otoczeniu były inne niezbędne rzeczy na grilla. A jeśli wrzucasz do środka produkty impulsowe, ulokuj wyspę blisko boksów kasowych. Klient, nudząc się w kolejce, chętnie sięgnie po coś dodatkowego.

 

5. Przestawiaj urządzenie w razie potrzeby.

Jeżeli dane miejsce z jakichś powodów się nie sprawdzi albo postanowisz włożyć do środka odmienne produkty, po prostu przestaw wyspę gdzie indziej. Nie sprawi Ci to dużo kłopotu, gdyż urządzenie wyposażyliśmy w praktyczne koła jezdne. Brzegi wyspy solidnie zabezpieczyliśmy odbojami ze stali nierdzewnej, dlatego nie bój się jej stawiać nawet w bardzo ruchliwych alejkach sklepowych.

 

 

6. Ustaw produkty z głową.

Wyspa chłodnicza L-WB1 wytrzymuje obciążenie do 110 kilogramów. Nie oznacza to, że musisz koniecznie wykorzystać całą tę wagę, wciskając do środka jak najwięcej produktów. Przede wszystkim zadbaj o komfort klienta. Powinien móc szybko i bez trudu wyjąć interesujący go artykuł spożywczy, bez konieczności przestawiania i wyciągania dodatkowych rzeczy. Jeśli ludzie będą musieli poświęcić zbyt dużo czasu na sięganie po produkt albo wyjęcie jednej rzeczy będzie groziło zawaleniem całej ekspozycji – to klienci będą omijać wyspę szerokim łukiem i ustawianie samoobsługowego punktu straci sens. W dodatku nieestetycznie porozrzucany towar nie przykuje uwagi. Postaraj się zatem o odrobinę przestrzeni między poszczególnymi sztukami, a także nie układaj warstw złożonych z różnych produktów.

 

7. Łącz wyspy w ciągi.

Nasza wyspa chłodnicza nie jest – nomen omen – samotną wyspą. Nie musi stać pojedynczo. Z łatwością powiększysz przestrzeń ekspozycyjną, łącząc kilka sztuk w jeden ciąg o określonej długości. Dzięki temu rozwiązanie w postaci urządzeń chłodniczych sprawdzi się w lokalu handlowym dowolnych rozmiarów. Postawisz tyle wysp, ile faktycznie masz miejsca.

 

 

8. Mieszaj artykuły spożywcze.

Jak wspominaliśmy wcześniej, dbaj o to, by w środku pojawiły się produkty wymagające podobnych warunków temperaturowych. Jednak to wcale nie oznacza, że w danej wyspie może się znajdować tylko jeden rodzaj artykułów spożywczych, na przykład mięso. Mieszaj zawartość w zależności od wymagań sezonowych, potrzeb klienta i oczywiście tego, co akurat chcesz sprzedać. Dobrym pomysłem jest zgromadzenie wewnątrz urządzenia różnych artykułów do grillowania, w sam raz na okres majówkowy.

 

Masz pytania odnośnie naszej wyspy chłodniczej albo innego urządzenia? Zadzwoń do nas na numer 81 742 53 10 lub napisz na adres: rapa@rapa.lublin.pl. Chętnie pomożemy!

 

Vérifiez également