Pomysły na swój biznes

Znajdź swoją niszę - kilka inspiracji do rozwoju biznesu

25 févr. 2021

Nisza to wolne miejsce, pewna pustka, którą może zająć producent czy usługodawca. Specjalizowanie się w wąskim zakresie daje przewagę nad konkurencją, a nowoczesne sklepy specjalistyczne przyciągają nietypowymi rozwiązaniami. Aby znaleźć dla siebie takie miejsce, musisz przede wszystkim dokładnie zbadać rynek i potrzeby konsumentów. 



 

Wyspecjalizuj się

 

Dlaczego klienci tak chętnie kupują w sklepach specjalistycznych? Powodów jest kilka:

  • takie sklepy oferują profesjonalną obsługę, która chętnie doradza i uzupełnia doświadczenie zakupowe, 
  • mają szerszy asortyment w ramach swojej specjalizacji, bo mogą oferować produkty, których np. nie znajdziesz sklepach ogólnospożywczych, 
  • oferują doświadczenie (tzw. customer experience), które odbiega od zwykłych zakupów i sprawia, że klient czuje się wyjątkowo. 
 

Stworzenie udanego konceptu wymaga pracy i czasu. Ostatecznie jednak jest tego warte, ponieważ takie miejsce łatwiej wyróżnić na rynku. Jeśli chcesz poszukać swojej niszy, postaraj się wykonać kilka podstawowych kroków: 

  1. sprawdź potrzeby osób, które mieszkają w Twojej okolicy (np. jeśli chcesz prowadzić działalność na terenie nowego osiedla, gdzie mieszkają głównie młodzi rodzice, stwórz miejsce, w którym będzie można spędzić czas z dzieckiem);
  2. dokładnie przeanalizuj, czego brakuje Twoim potencjalnym klientom i opracuj pomysł, który zaadresuje potrzeby w nowatorski sposób;
  3. do stworzenia udanego konceptu specjalistycznego potrzebujesz najczęściej określonego asortymentu, który połączysz z usługą. Zastanów się zatem, co dodatkowego możesz zaoferować swoim klientom,
  4. zbuduj społeczność, która będzie korzystać z Twoich usług lub robić u Ciebie zakupy, np. oferując program lojalnościowy, próbki itp.,
  5. bądź specjalistą w swojej dziedzinie, właśnie na tym zbudujesz zaufanie i lojalność oraz… rozbudzisz ciekawość.

Zrób badania rynku

 

Zainspiruj się najlepszymi

 

Dzięki specjalizacji zyskujesz możliwość rozwinięcia oferty, którą projektujesz dla konkretnego klienta. Spełniasz w ten sposób wszystkie jego potrzeby w jednym miejscu. A klienci to uwielbiają. Jak to robią najlepsi? Na przykład sieć sklepów alkoholowych Duży Ben, oprócz alkoholu, oferuje produkty, dzięki którym zorganizujesz imprezę. Nie musisz iść nigdzie indziej. 

 

Wbrew pozorom specjalizacja nie ogranicza biznesu, a umożliwia danie tego czegoś „ekstra”, co sprawi, że konsumenci zapamiętają Cię na dłużej. Pamiętaj, że customer experience wynika z połączenia wielu składników, takich jak m.in. wystrój, zapach, oświetlenie, komunikacja, oferty i strategia.  

 

Jakie usługi można z powodzeniem łączyć? 

  • Florystka może oferować również specjalistyczne usługi związane z planowaniem ślubu. Bukiety na ten wyjątkowy pomoże wyróżnić profesjonalna altana kwiatowa
  • Masarnia może oprócz asortymentu oferować również zakup gotowych półproduktów do wykonania kanapek według autorskich przepisów. Pyszne jedzenie przechowywane w ladzie SiX, wraz z przepisem na jego wykonanie sprawi, że klienci będą dumni z własnych umiejętności kulinarnych. 
  • W ulubionej kawiarni możesz nie tylko sprzedawać słodkości prosto z witryny EXCELLENTE, ale też oferować wygodne miejsce do pracy zdalnej, czyli tzw. przestrzeń coworkingową. 
 

Cokolwiek nie wymyślisz, pamiętaj o marce. Dobrze zaplanowana strategia i działania online pomogą Ci rozkręcić biznes i dotrzeć do klientów. Rozważ też regularne publikowanie w internecie, na przykład na blogu. 


Pisz bloga firmowego

 

Pokaż, że jesteś ekspertem 

 

Dzisiejsze blogi to narzędzia marketingowe. Dobrze prowadzony blog firmowy ma ogromny potencjał, który warto wykorzystać. Na pewno wiesz, że jest to jeden z najlepszych sposób na budowanie marki osobistej, czy też marki swojej firmy. Regularne publikowanie wartościowych treści w sieci może sprawić, że zyskasz nawet 2 razy więcej klientów i łatwiej zbudujesz społeczność, która będzie chciała zapłacić za Twoje produkty czy usługi. 

 

Co zyskasz, prowadząc bloga o swojej działalności? 

- zbudujesz swój autorytet jako eksperta, 

- dasz się poznać szerszej publiczności, zyskasz zatem możliwości rozwoju, 

- będziesz na bieżąco z nowinkami ze swojej branży, 

- dzięki czytelnikom poznasz inne koncepcje, pomysły i rozwiązania, na które mógłbyś nie wpaść w pojedynkę. 

 

Co jeszcze? Uwielbiamy ludzi z pasją, inspirują nas do działania. Dlatego warto wykorzystać to, co nas „napędza” do działania, by stworzyć niepowtarzalne miejsce. 

 

Marka z charakterem

 

Specjalistyczny sklep to świetne rozwiązanie, jeśli chcesz budować rozpoznawalną markę z charakterem. Obok dobrze przemyślanego pomysłu trudno nam przecież przejść obojętnie. Wspieramy innowacyjność i chętnie pomagamy w budowaniu wizerunku, który się wyróżnia. Jeśli masz pomysł na urządzenie, które spełni Twoje potrzeby, ale nie ma go na rynku - zapraszamy do nas! 

 

Vérifiez également