>
Nisza to wolne miejsce, pewna pustka, którą może zająć producent czy usługodawca. Specjalizowanie się w wąskim zakresie daje przewagę nad konkurencją, a nowoczesne sklepy specjalistyczne przyciągają nietypowymi rozwiązaniami. Aby znaleźć dla siebie takie miejsce, musisz przede wszystkim dokładnie zbadać rynek i potrzeby konsumentów.
Wyspecjalizuj się
Dlaczego klienci tak chętnie kupują w sklepach specjalistycznych? Powodów jest kilka:
Stworzenie udanego konceptu wymaga pracy i czasu. Ostatecznie jednak jest tego warte, ponieważ takie miejsce łatwiej wyróżnić na rynku. Jeśli chcesz poszukać swojej niszy, postaraj się wykonać kilka podstawowych kroków:
Zainspiruj się najlepszymi
Dzięki specjalizacji zyskujesz możliwość rozwinięcia oferty, którą projektujesz dla konkretnego klienta. Spełniasz w ten sposób wszystkie jego potrzeby w jednym miejscu. A klienci to uwielbiają. Jak to robią najlepsi? Na przykład sieć sklepów alkoholowych Duży Ben, oprócz alkoholu, oferuje produkty, dzięki którym zorganizujesz imprezę. Nie musisz iść nigdzie indziej.
Wbrew pozorom specjalizacja nie ogranicza biznesu, a umożliwia danie tego czegoś „ekstra”, co sprawi, że konsumenci zapamiętają Cię na dłużej. Pamiętaj, że customer experience wynika z połączenia wielu składników, takich jak m.in. wystrój, zapach, oświetlenie, komunikacja, oferty i strategia.
Jakie usługi można z powodzeniem łączyć?
Cokolwiek nie wymyślisz, pamiętaj o marce. Dobrze zaplanowana strategia i działania online pomogą Ci rozkręcić biznes i dotrzeć do klientów. Rozważ też regularne publikowanie w internecie, na przykład na blogu.
Pokaż, że jesteś ekspertem
Dzisiejsze blogi to narzędzia marketingowe. Dobrze prowadzony blog firmowy ma ogromny potencjał, który warto wykorzystać. Na pewno wiesz, że jest to jeden z najlepszych sposób na budowanie marki osobistej, czy też marki swojej firmy. Regularne publikowanie wartościowych treści w sieci może sprawić, że zyskasz nawet 2 razy więcej klientów i łatwiej zbudujesz społeczność, która będzie chciała zapłacić za Twoje produkty czy usługi.
Co zyskasz, prowadząc bloga o swojej działalności?
- zbudujesz swój autorytet jako eksperta,
- dasz się poznać szerszej publiczności, zyskasz zatem możliwości rozwoju,
- będziesz na bieżąco z nowinkami ze swojej branży,
- dzięki czytelnikom poznasz inne koncepcje, pomysły i rozwiązania, na które mógłbyś nie wpaść w pojedynkę.
Co jeszcze? Uwielbiamy ludzi z pasją, inspirują nas do działania. Dlatego warto wykorzystać to, co nas „napędza” do działania, by stworzyć niepowtarzalne miejsce.
Marka z charakterem
Specjalistyczny sklep to świetne rozwiązanie, jeśli chcesz budować rozpoznawalną markę z charakterem. Obok dobrze przemyślanego pomysłu trudno nam przecież przejść obojętnie. Wspieramy innowacyjność i chętnie pomagamy w budowaniu wizerunku, który się wyróżnia. Jeśli masz pomysł na urządzenie, które spełni Twoje potrzeby, ale nie ma go na rynku - zapraszamy do nas!