Jedzenie z dowozem to nie tylko pizza

Jak rozkęcić sprzedaż na wynos - wspieramy gastronomię

4 февр. 2021 г.

Czekamy z niecierpliwością, aż otworzą się nasze ulubione restauracje. Tymczasem właściciele lokali gastronomicznych muszą sami wymyślać sposoby, by smakosze o nich nie zapomnieli. Wiemy, że w stresie i niepewności marketing schodzi na dalszy plan. Dlatego zebraliśmy pomysły na gastronomię z dowozem oraz patenty, jak szybko i bez większego nakładu pracy, przypominać o sobie gościom. 

 

Jakie jedzenie oferować na wynos? Jak podaje portal statista.com, w 2019 roku Polacy najczęściej zamawiali pizzę. Popularne były też kebaby, kuchnia polska i azjatycka. Mniej wegetariańska i dania rybne. Dwa lata temu za zamówione jedzenie płaciliśmy średnio 53 złote. W 2020 roku, z powodu pandemii koronawirusa, zamawiamy więcej i chętniej. Zmieniają się też nasze preferencje. Zamawiamy dania, które chcielibyśmy zjeść na miejscu w swojej ulubionej restauracji.

 

Oszczędzaj sprytnie 

 

Zacznijmy od zaplecza, czyli miejsca, w którym przygotowujesz posiłki i przechowujesz smakowite składniki. Oszczędności zaplanuj na początku, już przy wyborze właściwych urządzeń. Do wyboru masz wiele różnych szaf chłodniczych, które pomogą Ci nie tylko przechowywać  produkty, ale też oszczędzić na rachunkach za prąd. Zwróć uwagę na nasze szafy z linii Ecoline, zaprojektowane z troską o środowisko. Szafa przeszklona z kolei to rozwiązanie dla tych, którzy nie chcą bez potrzeby często otwierać drzwi urządzania. Jeśli nie masz jeszcze szafy chłodniczej, koniecznie przeczytaj nasz artykuł: Jak wybrać szafę chłodniczą - przewodnik po urządzeniach i korzyściach. 

 

Co robić z jedzeniem, które zostało na koniec dnia? Jednym z nowych sposób na oszczędzanie jest aplikacja TooGoodToGo. Pozwala ona kupić użytkownikom jedzenie, które nie sprzedało się w ciągu dnia i tym samym uniknąć jego zmarnowania. Ty sprzedajesz wszystko, a konsument cieszy się z niższej ceny i smacznego posiłku. 

 

Daj się zauważyć w internecie

 

W czasie pandemii zmienił się sposób, w jaki korzystamy z internetu. Dlatego jeśli jeszcze nie ma Cię na Facebooku czy Instagramie, czas to szybko nadrobić. Jak wykorzystać możliwości mediów społecznościowych? 

  • Załóż profesjonalny fanpage dla swojego lokalu, gdzie znajdzie się menu i godziny otwarcia,
  • przyciągnij wzrok smakowitym menu - nie musi być rozbudowane, ale dobrze, by zawierało gotowe zestawy obiadowe (np. takie, które można zamówić do pracy), zarówno w wersji mięsnej, jak i wegetariańskiej (lubimy zamawiać w jednym miejscu, nawet jeśli nie jemy tego samego),
  • zamieszczaj apetyczne zdjęcia prawdziwych potraw, które przyrządzasz. Korzystanie z banków zdjęć jest tutaj zabronione. W sieci najdziesz mnóstwo wskazówek, jak zrobić świetne zdjęcia jedzenia smartfonem. Pokaż witrynę chłodniczą czy ladę wypełnioną potrawami, które czekają na zamówienia.
  • Pokaż swoją pasję do tego, co robisz - jedzenia, pochwal się pracowitym zespołem, 
  • masz świetnie zaprojektowane wnętrze? Publikuj zdjęcia, które sprawią, że goście z niecierpliwością czekać będą na ponowne otwarcie, 
  • pomyśl o karcie lojalnościowej i promocjach, lunch w pracy czy zbliżające się walentynki to świetna okazja, by zaproponować swoim gościom coś wyjątkowego (nawet na wynos!),
  • wspieraj tych, którzy zostali w domu i dziel się wskazówkami dotyczącymi gotowania, ciekawymi przepisami na dania w domu. Spraw, by czekali na wiadomości od Ciebie.

 

Zdjęcia możesz robić smartfonem

 

Nie musisz być grafikiem, żeby zaprojektować przejrzyste i estetyczne menu czy grafikę na media społecznościowe. Skorzystaj z darmowego narzędzia Canva, które jest nie tylko łatwe w użyciu, ale zawiera też szereg gotowych szablonów. Obsługa jest na tyle intuicyjna, że nie sprawia kłopotu nawet osobom, które nie znają żadnych programów graficznych. 

 

Wykorzystaj moc aplikacji

 

Chcesz być tam, gdzie są Twoi klienci? Wykorzystaj platformy do zamawiania jedzenia, na których Twoi goście kupują regularnie. Do wyboru masz wiele różnych możliwości. Na przykład na Pyszne.pl jest już blisko 10 000 restauracji, warto zatem rozważyć współpracę i dać się znaleźć.


Ekologiczne torby

 

 

Co jeszcze sprawia, że wracamy i mamy ulubioną restaurację?

 

Jako konsument, oczekujemy profesjonalnej obsługi. Brzmi poważnie, ale co to tak naprawdę oznacza? Kluczowe dla dobrej relacji są małe gesty, które wykonujemy w stronę klienta. Nam mogą wydawać się bez znaczenia, ale warto w nie „zainwestować”:

  • odpowiadaj szybko - jak najszybciej potwierdź przyjęcia zamówienia i oszacuj czas oczekiwania na dostawę;
  • informuj klienta o etapach realizacji - lubimy wiedzieć, że zamówione jedzenie już do nas jedzie, lub dlaczego realizacja się opóźnia, 
  • bądź eko - to nie tylko modne, niektórzy klienci wręcz tego wymagają. Ograniczenie plastiku czy wybór papierowej torby do pakowania zamiast foliowej siatki z pewnością pozostawi miłe wrażenie;
  • postaw na drobne gesty, które spowodują, że klient Cię zapamięta. Niektóre restauracje dołączają karteczkę z podziękowaniem za zamówienie. To miły gest, który wiele znaczy. 
 

Pozostaw po sobie dobre wrażenie i zyskaj stałego klienta

 

Lubimy jeść smacznie. A lokale, które oferują nasze ulubione posiłki na dowóz, są dla nas wybawieniem, kiedy nie mamy czasu lub energii, by gotować samemu. Możliwość zamówienia ulubionego jedzenia daje nam nadzieję, że nasze ulubione restauracje przetrwają kryzys i wkrótce wszyscy spotkamy się przy gwarnych stolikach.

 

Проверить так же