>
Sery to jeden z tych produktów, które sprzedają się przez cały rok, choć niektóre (np. sery typu feta) cieszą się największą popularnością w ciepłych miesiącach. Jemy je na kanapkach, dodajemy do sosów i pizzy, delektujemy się nimi, układając je na desce. Towarzyszą nam jako dodatki i danie samodzielne. W sklepie warto więc mieć szeroką, odpowiednio wyeksponowaną ofertę tych produktów. Z tego artykułu dowiesz się, w jakich urządzeniach sprzedawać sery i jak zaplanować ekspozycję, by zyskać najwięcej.
Wybierz właściwe urządzenie do ekspozycji serów
Sery, podobnie jak wędliny i mięso, można wyeksponować na wiele sposób. Jednak aby zapewnić najlepszą temperaturę przechowywania, w sklepie musi znaleźć się przynajmniej jedno urządzenie chłodnicze. W przypadku serów masz do wyboru:
W tym artykule skupimy się na planowaniu ekspozycji w ladach chłodniczych. O tym, jak wybrać ladę chłodniczą pisaliśmy szerzej tutaj: Przewodnik po wyposażeniu sklepu – jak wybrać ladę chłodniczą. Jeśli dopiero rozważasz zakup takiego urządzenia, znajdziesz w nim garść porad, które ułatwią Ci rozeznanie w ofercie. Z kolei, jeśli masz już ladę i chcesz wyeksponować w niej sery lub ulepszyć ekspozycję, poznaj sprawdzone sposoby, które z łatwością zastosujesz u siebie.
6 zasad eksponowania serów w ladzie chłodniczej
Błędy, przez które marnujesz towar
Zbytni pośpiech nigdy nie popłaca, a sery to produkty delikatne. Niestety wciąż w sklepach powielane są błędy, które powodują, że produkty szybciej się psują lub po prostu swym wyglądem nie zachęcają do zakupu.
Jednym z najczęstszych jest wbijanie etykiet cenowych w sery, przez co produkt zostaje uszkodzony i może dojść do jego zanieczyszczenia (szczególnie, jeśli przenosisz cenę z sera pleśniowego np. na ser twardy). Dlatego, jeśli to tylko możliwe, wybierz cenówki, które możesz ustawić obok danego sera. Powinny być wykonane z materiału, który łatwo wyczyścisz.
To samo dotyczy krojenia serów. Każdy gatunek powinien mieć osobny nóż, dostosowany do rodzaju sera.
Urządzenia chłodnicze pomogą zachować świeżość i smak, ale pamiętaj, że dobór temperatury zależy od rodzaju produktu. Zapoznaj się z zaleceniami producenta i na ich podstawie planuj ekspozycję.