regał chłodniczy wyswietlany na ekranie tabletu

Duży regał, dużo możliwości!

15 cze 2022

 

Jakie sklepy spożywcze najbardziej lubią klienci? Dobrze zaopatrzone! W dzisiejszych dynamicznych czasach, gdy każda minuta jest na wagę złota, nie ma nic bardziej irytującego od konieczności odwiedzenia wszystkich sklepów w okolicy w poszukiwaniu potrzebnych produktów. Dlatego warto zadbać o szeroki asortyment towarów i odpowiednio je wyeksponować. Jak to sprytnie zrobić, zwłaszcza gdy dysponujemy niewielką przestrzenią? I jak zadbać o właściwe warunki przechowywania produktów wymagających określonych temperatur?
Z odsieczą nadchodzą regały chłodnicze!

 

 

Co można umieścić w regale chłodniczym?

Odpowiedź na powyższe pytanie brzmi: praktycznie wszystko, co wymaga przechowywania w warunkach chłodniczych, w celu zachowania trwałości. Począwszy od najbardziej wrażliwych na wysoką temperaturę otoczenia produktów nabiałowych, jak mleko, śmietana, kefiry, jogurty, sery, poprzez wędliny i mięsa, ryby, różnego rodzaju produkty garmażeryjne, ciasta i desery, warzywa i owoce, na sokach i napojach kończąc. Koniecznie trzeba zwrócić uwagę na dwie rzeczy: po pierwsze artykuły powinny być właściwie zapakowane, po drugie należy ustawić odpowiednią dla nich temperaturę – w jednym regale powinniśmy umieścić produkty, które wymagają zbliżonych warunków. Zazwyczaj dla nabiału jest to przedział pomiędzy 1 - 6oC, dla wędlin to 2 - 7oC, dla ryb 1 - 4oC, ciasta i desery najlepiej przechowają się w temperaturze pomiędzy 4 - 10oC, a wyroby garmażeryjne, w zależności od rodzaju produktu, w warunkach nie przekraczających 10oC. Warzywa i owoce dłużej zachowają świeżość, jeśli zapewnimy im temperaturę między 4 a 10oC.

Warto pamiętać, że główną wskazówką do ustalenia właściwej temperatury przechowywania wszystkich wymienionych produktów zawsze powinna być informacja zamieszczona na ich opakowaniu oraz wytyczne SANEPIDU.

 

 

Jak eksponować produkty w regale – podstawowe zasady.

Układanie towarów na półkach tylko z pozoru jest banalną czynnością. W rzeczywistości kieruje nim kilka ważnych zasad, które mają realny wpływ na sprzedaż.

Pierwszą, najważniejszą z nich jest ustawianie towarów wg metody FIFO (ang. first in, first out), czyli kierując się datą przydatności do spożycia – te, które mają najkrótszy termin powinny znajdować się z przodu, tak by jak najszybciej zostały sprzedane. Dobrze jest kontrolować co jakiś czas, czy produkty na półce są ułożone w tej kolejności, bo klienci często je przestawiają. Pozwoli to ograniczyć straty w postaci dużych ilości przeterminowanych artykułów spożywczych.

Kolejną istotną rzeczą jest rozmieszczenie poszczególnych produktów w regale. Ogólnie przyjętą zasadą jest, że na najwyższych półkach ustawia się artykuły premium (stąd popularne powiedzenie „towar z wyższej półki” 😉), choć mogą się tu pojawić odstępstwa, wynikające często z konkretnych umów z producentami. Na wysokości wzroku klienta umieszcza się zwykle najpopularniejsze produkty, które jednocześnie przynoszą największe zyski. Na niższych półkach zazwyczaj układa się produkty, które mogą zainteresować dzieci, często też większe opakowania popularnych artykułów, tzw. family pack (opakowania rodzinne).

Trzecia zasadą, której warto przestrzegać, jest dbanie o systematyczne uzupełnianie towarów na półkach, a jeśli z różnych, m.in. logistycznych względów nie jest to możliwe, wykonywanie tzw. face off, czyli przesunięcie do przodu i ustawienie towarów w taki sposób, by zajmowały całą szerokość półki. Pozwala to uniknąć niepożądanego wrażenia pustego regału.

Ostatnia zasada jest tak oczywista, że właściwie nie powinniśmy o niej wspominać, ale zrobimy to dla porządku. Żadne merchandisingowe triki nie pomogą, jeśli nie zadbamy o czystość urządzenia, a zatem profesjonalna ekspozycja wymaga regularnego czyszczenia regału!

 

Gdzie ustawić regały chłodnicze w sklepie?

Na to pytanie trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego, jaką przestrzenią dysponujemy oraz jaki asortyment chcemy umieścić w urządzeniu. Regały z warzywami i owocami dobrze jest ustawić przy wejściu, ze względu na kolorową, przyciągającą wzrok ekspozycję, która nastraja pozytywnie do dalszych zakupów. Regały z nabiałem, wędlinami i mięsem zwykle stawia się w dalszej części sklepu, w pewnej odległości od wejścia, w pobliżu pieczywa, którego zapach pobudza kubki smakowe i sprawia, że jesteśmy skłonni więcej kupić. W ich sąsiedztwie można postawić te z wyrobami garmażeryjnymi oraz chłodzonymi napojami. Niezależnie jednak od tego, gdzie usytuujemy nasze regały chłodnicze, najważniejsze jest zapewnienie wygodnego dostępu do nich, by łatwo było sięgać po produkty (oraz uzupełniać towar) i wystarczająco dużo miejsca, by klient mógł swobodnie zatrzymać się przy nich dłuższą chwilę, nie utrudniając przejścia innym kupującym.

 

 

Za co jeszcze lubimy regały chłodnicze

Niczym drapacze chmur w Nowym Jorku, regały chłodnicze umożliwiają wykorzystanie przestrzeni wertykalnie, czyli w osi podłoga-sufit, co jest szczególnie cenne w małych lokalach. Dzięki dużym, pojemnym półkom, możemy w nich umieścić naprawdę sporo artykułów (co pozwala zmniejszyć przestrzeń magazynową) i jednocześnie sprawić, że będą dobrze widoczne i łatwo dostępne dla klienta. Dodatkowe akcesoria możliwe do zamontowania w regałach RAPA w postaci poprzeczek z hakami typu „szpic” lub „s” pozwalają rozszerzyć potencjał aranżacyjny, co docenią zwłaszcza właściciele sklepów mięsnych. Wysoka estetyka wykonania zagwarantuje elegancki wygląd, bez względu na rodzaj asortymentu umieszczony w urządzeniu, a wybór właściwego dekoru sprawi, że regał będzie harmonizował z wnętrzem. Dopasowane oświetlenie LED rzuci odpowiednie światło na oferowane produkty.

To wszystko sprawia, że zakupy stają się o wiele przyjemniejsze, co stwarza szansę na wysoką wartość koszyka zakupowego.

 

 

Jeśli chciałbyś poznać więcej szczegółów na temat regałów chłodniczych RAPA, służymy pomocą! Skontaktuj się z nami pod numerem tel. nr tel. 81 742 53 10 lub napisz na adres: rapa@rapa.lublin.pl.

 

 

Sprawdź także