Sprzedaż mięsa polega na właściwej jego prezentacji

Jak eksponować mięso w ladach - poznaj 5 kluczowych zasad

17 cze 2021

O ekspozycji mięsa i wędlin napisano już całkiem dużo, zwłaszcza w kontekście estetyki i skuteczności sprzedaży. My wiemy jednak, że nie wszystkie zalecenia dają się zastosować w każdym sklepie. Dlatego zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze informacje i wskazówki, jak szybko i bez poświęcania ogromnej ilości czasu, zadbać o właściwą ekspozycję mięs i wędlin w Twojej ladzie chłodniczej. 

 

Lady chłodnicze to obecnie urządzenia niezbędne do prawidłowego funkcjonowania sklepów spożywczych, które w swej ofercie mają mięsa i wędliny. Lada chłodnicza ma zapewnić odpowiednie warunki temperaturowe wszystkim produktom, a tym samym zachować ich świeżość, smak i walory zdrowotne. Oczywiście, korzyści z posiadania stoiska mięsnego może być więcej, łącznie z tą najważniejszą - większą sprzedażą.  

Każdy rodzaj mięsa powinien być układany osobno

 

W jaki sposób układanie towaru w ladzie chłodniczej może przełożyć się na większy zysk? Poznaj 5 powodów, dla których warto dobrze zaplanować ekspozycję w ladzie chłodniczej:

 
  1. Właściwie ułożona ekspozycja pomaga przyciągnąć wzrok klienta i wspomaga sprzedaż produktów o wyższej marży.  
  2. Dzięki niskiej temperaturze lada pozwala zminimalizować straty i zwiększyć rotację produktów. 
  3. Pomaga efektywnie planować kolejne zamówienia, bo sprzedawca na bieżąco dowiaduje się, o jakie produkty pytają klienci. Dzięki sprzedaży bezpośredniej ułatwia nawiązanie kontaktu z klientem i pozwala zwiększyć zysk. 
  4. Właściwie zaplanowana, ułatwia pracę sprzedawcy, umożliwiając łatwy dostęp do pełnego asortymentu.  
  5. Atrakcyjna ekspozycja inicjuje zakupy spontaniczne
 

Warto zainwestować trochę czasu, by przekonać się, które rozwiązania mogą zostać zastosowane przy dostępnej przestrzeni i wybranym asortymencie. Często nawet niewielka zmiana przynosi zauważalne korzyści. 


Wędlinę należy przekroić, żeby klient wiedział, co kupuje

 

Poznaj 5 kluczowych zasad ekspozycji mięsa i wędlin w ladach chłodniczych 

 

Po pierwsze, lada musi wyglądać jakby było w niej dużo towaru przez cały dzień. Puste miejsca należy na bieżąco uzupełniać. Klient, który widzi końcówkę danego produktu, podświadomie spodziewa się niskiej jakości, a to zniechęca do zakupów. Wrażenie obfitości można stworzyć przy pomocy akcesoriów, takich jak kaskada, czy dekoracji. 

 

Jednocześnie, wypełniając ladę produktami, pamiętaj o tym, by nie zasłaniać otworów wentylacyjnych. Aby upewnić się, że temperatura w komorze jest stale na odpowiednio niskim poziomie, sprzedawcy muszą pamiętać o zamykaniu ekspozycji za pomocą zasłon. 

 

Podziel asortyment na grupy, np. kiełbasy, drób, produkty na grilla itd. W ten sposób zyskasz pewność, że klient porówna wszystkie warianty z danego segmentu. 

 

W każdej grupie układaj produkty tak, by podkreślić kontrasty. Mięso, wędliny czy kiełbasy to produkty o zbliżonych kolorach. Dlatego, aby miały szansę zostać zauważone, należy układać obok siebie te, które najbardziej się od siebie różnią wizualnie. 

 

Pokreśl najdroższe produkty, umieszczając je w najbardziej widocznym miejscu. W sprzedaży stosuje się również metodę, w której na początku ścieżki klienta znajdują się produkty najtańsze, a gdy dochodzi on do sprzedawcy, ma przed sobą te najdroższe. W ten sposób sprzedawca ma większą szansę porozmawiać z klientem właśnie o tych mięsach, które mają najwyższą marżę. 


Stosuj wyraźne etykiety cenowe

 

Każdy rodzaj mięsa eksponuje się w inny sposób

 

Z pewnością słyszałeś o tym, że filety drobiowe należy układać w serca, skrzydełka powinny być rozrzucone w pojemniku, a porcję rosołową trzeba zawinąć w skórę. Jeśli ciekawi Cię, jak układać konkretne rodzaje mięs, zapoznaj się z artykułami Zwiększanie sprzedaży na dziale mięsno-wędliniarskim oraz Zasady przechowywania i zabezpieczania mięsa, oraz ekspozycji na dziale mięsno-wędliniarskim. 



 

Jaka lada chłodnicza będzie najlepsza do ekspozycji na stoisku mięsno-wędliniarskim? 

 

Do sprzedaży tej grupy produktów, dobrze jest wybrać urządzenie, które będzie spełniało wszystkie wymogi sanitarne i pomoże zachować optymalne warunki chłodzenia. Na rynku znajdziesz wiele podobnych rozwiązań, my polecamy lady z linii SiX. Zaprojektowaliśmy je z myślą o wygodzie sprzedawcy, dlatego ekspozycja ma głębokość 75 cm. Chłodzenie dynamiczne i niezależny system osuszania szyb zapewniają świetne warunki dla produktów i pomagają w codziennych obowiązkach.  

 

Dodatki, które zwiększają sprzedaż

 

Sprzedaż nie kończy się na tym, co umieścisz w środku lady chłodniczej. Dobrze jest wesprzeć sprzedaż odpowiednią ofertą produktów uzupełniających, czyli takich, z którymi najczęściej jemy mięso czy wędliny. Na ladzie możesz ustawić niewielki stojak z podstawowymi przyprawami czy sosami. 



 

Skorzystaj z promocji na ruchomą przegrodę do lady

 

Sprawdź także