Linia witryn cukierniczych na zamówienie

Jak powstają urządzenia chłodnicze na specjalne zamówienie? Linia witryn cukierniczych dla Bagietki w Gdyni

6 maj 2021

Chcesz wiedzieć, jak powstają nowe urządzenia chłodnicze na specjalne zamówienie? Jak długo trwa projektowanie? Jak rodzą się pomysły i co składa się na ostateczny efekt? Porozmawiamy o tym na przykładzie Bagietki, sklepu zlokalizowanego w Gdyni, który mieliśmy przyjemność projektować wspólnie z jego właścicielką - panią Moniką. 

 

Zaczęło się jak zwykle od pomysłu. Jak wspomina pani Monika: Pomysł na sklep franczyzowy miałam w głowie kilka lat. Zdecydowałam się na współpracę z firmą Bagietka, dla której jestem pierwszym sklepem w tym modelu biznesowym. Projekt wnętrza musiał być zaakceptowany przez właściciela franczyzy. Urządzenia chłodnicze są jego istotną częścią, dlatego potrzebowałam firmy, która wykona je według moich wytycznych.


Bagietka w Gdyni

 

Pani Monika zgłosiła się do nas z konkretną potrzebą. Musiała wyposażyć swój lokal w urządzenia chłodnicze, meble i regały. Dlaczego gotowe rozwiązania okazały się niewystarczające?

 

Urządzeń chłodniczych na rynku jest bardzo dużo - przyznaje pani Monika - ale czasami trudno jest znaleźć takie, które będą spełniały konkretne oczekiwania. Dla mnie ważne było, żeby różne rodzaje urządzeń się ze sobą przeplatały (witryny chłodnicze, witryny neutralne, lada kasowa i znów witryny chłodnicze). Z tyłu natomiast chciałam postawić regały. Wszystko oczywiście musiało zmieścić się w lokalu, co oznaczało, że konieczne będzie dostosowanie wymiarów urządzeń. 

 

Etap 1: Sprawdzamy, jakich urządzeń potrzebuje Bagietka?

 

Pracę nad specjalnym projektem rozpoczęliśmy od spisania potrzeb, które zgłosił nam klient. W przypadku Bagietki musieliśmy liczyć się z tym, że z urządzeń korzystają klienci zainteresowani ciastami, bułkami itp. (kiedy patrzą na asortyment) i pracownicy sklepu, którzy korzystają ze wszystkich udogodnień niewidocznych z zewnątrz. 

 

W lokalu pani Moniki chcieliśmy przede wszystkim wykorzystać całą dostępną przestrzeń, żeby ekspozycja była możliwe jak największa. Wiedzieliśmy, że urządzenia dla nowej Bagietki muszą spełniać szereg wymogów: 

  • być ergonomiczne (o odpowiedniej wysokości i głębokości), ułatwiać codzienną pracę, 
  • wypełniać wnętrze tak, żeby maksymalnie wykorzystać przestrzeń dostępną w lokalu, 
  • odpowiednio prezentować asortyment, dzięki odpowiedniemu oświetleniu i budowie, która nie będzie zasłaniała produktów,
  • świetnie wyglądać, pasować do wyjątkowego charakteru miejsca. 
 

Etap 2: Pierwsze propozycje

 

Naszym zadaniem było maksymalne zwiększenie części ekspozycyjnej wszystkich urządzeń do głębokości 80 cm - tłumaczy Rafał Międlar, Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju w firmie RAPA. Na takiej powierzchni można wyeksponować dużo asortymentu i zapewnić przestrzeń roboczą dla obsługi. 


Po zmierzeniu dostępnej przestrzeni zdecydowaliśmy się zmniejszyć bryłę witryny cukierniczej Excellente do 100 cm szerokości. Dzięki temu finalnie mogliśmy w Bagietce postawić 3 urządzenia chłodnicze, które działają niezależnie od siebie. Potrzebowaliśmy dodatkowo mebli, które wizualnie i funkcjonalnie uzupełniłyby wnętrze.

Witryna neutralna dla Bagietki w  Gdyni

 

Etap 3: Nowe urządzenia 

 

Proces projektowania nowych urządzeń rozpoczyna się zawsze od zbierania pomysłów i szkicowania - mówi Rafał Międlar. Omawialiśmy pomysły z panią Moniką, wysyłaliśmy rysunki. Tak powstała witryna neutralna z wysuwaną ekspozycją

 

Skąd taki pomysł? Witryna neutralna miała służyć nie tylko do prezentowania produktów. Ma też blat roboczy. Przy projektowaniu musieliśmy upewnić się, że obsługa będzie miała swobodny dostęp do produktów pod blatem. Zaprojektowaliśmy więc ruchomą ekspozycję. 

 

Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Jak wspomina właścicielka Bagietki: Witryna neutralna z założenia miała być podobna do witryn chłodniczych, ponieważ zależało mi na estetycznym wyglądzie całości. Eksponujemy w niej te produkty, które nie wymagają chłodzenia: ciasta suche, bułki, pączki, drożdżówki, chałki. Konstruktor zaprojektował je tak, że można wysuwać półkę wystawową. Rozwiązanie sprawdza się świetnie, bo pracownicy nie muszą kucać przy podawaniu towaru. Z kolei w szufladach trzymamy różne torebki do sprzedaży. Urządzenie jest bardzo praktyczne.  

 

Etap 4: Urządzenia uzupełniające

 

W Bagietce potrzebne były nie tylko urządzenia chłodnicze ekspozycyjne. Witrynę chłodniczą i neutralną uzupełnia lada kasowa. Tutaj zadbaliśmy przede wszystkim o to, żeby współgrała wizualnie z pozostałymi urządzeniami. Od strony obsługi, wyposażyliśmy ją w 4 szuflady, aby pomóc w utrzymaniu porządku. 


Regał sklepowy o minimalistycznej konstrukcji

 

Powstał również nowy regał sklepowy. W projekcie założyliśmy, że ma być on praktycznie niewidoczny. Wyeliminowaliśmy zatem wszystko, co zbędne, zostawiając minimalistyczną konstrukcję, która jest łatwa w zatowarowaniu i czyszczeniu. Brak boków czy grubszych elementów sprawia, że asortyment widoczny jest nawet dla tych klientów, którzy stoją dalej w kolejce. 

 

Jak mówi pani Monika - Nowy regał wykorzystujemy do sprzedaży pieczywa. Z wyglądu jest może bardzo minimalistyczny, ale dzięki temu ładnie można wyeksponować i bardzo łatwo utrzymać go w czystości. 

Od projektu aż po realizację

Ciekawi Cię, ile czasu zajęło nam zaprojektowanie urządzeń chłodniczych do sklepu pani Moniki? Po intensywnym tygodniu pracy koncepcyjnej przygotowaliśmy finalny projekt ze wszystkimi wymiarami i szczegółami technicznymi. Po akceptacji przystąpiliśmy do realizacji projektu i testowania rozwiązań. Prace zakończyliśmy po około 3 miesiącach. Efekty można podziwiać na zdjęciach, a wszystkie urządzenia i meble możesz zamówić do swojej cukierni, ponieważ wprowadziliśmy je do naszej stałej oferty. 

 

Sprawdź także