Regał POS do sprzedaży produktów przy kasach

Jak prawidłowo eksponować w sklepie produkty impulsowe na lato

1 lip 2021

Produkty impulsowe, jak sama nazwa wskazuje, to rzeczy kupowane pod wpływem impulsu, bez zastanowienia. Nadeszło lato, więc konsumenci chętniej wybierają schłodzone artykuły tego typu, na przykład kawę mrożoną, wodę czy jogurt. Jak sprawić, by wrzucali do koszyka jeszcze więcej? Wystarczy, że zastosujesz kilka praktycznych reguł związanych z wyborem i ekspozycją produktów impulsowych.

 

Czym są produkty impulsowe?

 

Produkty impulsowe to produkty, które kupuje się bez większego namysłu. Klient sięga po nie pod wpływem odruchu czy ulotnej zachcianki. Na przykład nudzi się w długiej kolejce do kasy, więc rozgląda się dookoła i dorzuca do koszyka to, co nawinie się pod rękę. Albo przychodzi do sklepu po jedną konkretną rzecz i nagle dochodzi do wniosku, że przy okazji warto wziąć coś jeszcze.

 

Takie produkty posiadają dwie istotne cechy. Po pierwsze, mają lekkie opakowania, które można błyskawicznie chwycić i dołożyć do zakupów. Po drugie, są stosunkowo tanie, więc klient nie zauważa większego ubytku w domowym budżecie.

 

Jakie artykuły najczęściej znajdują się w gronie produktów impulsowych? Zaliczamy tu przede wszystkim wszelkiego rodzaju słodycze (np. batony, gumy do żucia, wafelki, jajka niespodzianki, cukierki), słone przekąski, napoje czy alkohol. Natomiast w okresie letnim znacznie wzrasta zainteresowanie tym, co schłodzone, czyli: energetykami, napojami, jogurtami, chłodzonymi batonami, wodą, kawą mrożoną.


Zakupy impulsowe robimy pod wpływem chwili

 

Dlaczego takie produkty są ważne dla sprzedawców? Gdyż zainteresowanie nimi nie słabnie. Jak podają Wiadomości Handlowe, w 2020 sprzedano 7% więcej wafli familijnych i ciastek z czekoladą niż w poprzednim roku. Co ciekawe, o ile wcześniej popularnością cieszyły się przekąski małe gabarytowo, to teraz klienci sięgają raczej po większe opakowania – wolą zrobić zapas, którym mogą raczyć się w domu.

 

Jak zwiększyć sprzedaż za pomocą produktów impulsowych?

 

Zastanawiasz się, jak rozplanować kwestię produktów impulsowych, by konsumenci kupowali je chętniej i częściej? Mamy w zanadrzu kilka sposobów, które warto wprowadzić w sklepie:

 

1. Skup się na strefie kas

 

Strefa kas to tzw. „złota strefa”, absolutnie idealna do wyeksponowania produktów impulsowych. Każdy klient przechodzi przez ten punkt, płacąc za zakupy. Często stoi tam dłuższą chwilę, więc może impulsywnie sięgnąć po jakiś drobiazg. Za nim znajdują się inni ludzie, a kolejka stale się przesuwa, co dlatego taka decyzja podejmowana jest bez głębszego zastanowienia.

 

Kasy to ostatnie miejsce, jakie klient widzi w sklepie. Poświęć więc czas na dobre zaplanowanie tej sekcji. Zadbaj, by pozostawiała w pamięci jak najlepsze wrażenie.

 

Dbaj o porządek w produktach impulsowych

 

 

2. Przemyśl wybór samych produktów

 

Pamiętaj, że produkty impulsowe mają małe opakowania, by można je było łatwo wsadzić do koszyka czy położyć na taśmę. Nie są to rzeczy, do których konsument silnie się przywiązuje. Zatem jeśli w zasięgu ręki nie znajdzie tego, czego chce, weźmie coś innego lub zrezygnuje. Nie przesadzaj z ilością. Zbyt duży asortyment jedynie utrudnia decyzje zakupowe.

 

Poza tym produkty impulsowe powinny być dość tanie, czyli kosztować kilka złotych (maksymalnie 10 zł). Wyższa cena z reguły powoduje, że klient zaczyna się zastanawiać, czy na pewno warto pozwolić sobie na zakup – a tu przecież chodzi o impuls, a nie dłuższe podejmowanie wyboru.

 

3. Oznaczaj odpowiednio produkty

 

Tym, co mocno przyciąga uwagę klienta, zwłaszcza gdy stoi w kolejce do kasy, są wszelkiego rodzaju informacje o promocjach. Dlatego jeśli umieszczasz wśród produktów artykuł promocyjny, koniecznie oznacz go wyróżniającą się, kolorową, widoczną na pierwszy rzut oka etykietą cenową.

 

4. Regularnie zmieniaj wystrój strefy kas

 

Jeśli przygotowujesz ekspozycję z produktami impulsowymi w strefie kas, dbaj o sezonową zmianę asortymentu. Takie miejsce jest znakomite do tego, by przypomnieć ludziom o ważnych okazjach, a tym samym skłonić ich do zakupu prezentu. Chodzi między innymi o walentynki, Dzień Dziecka, Dzień Kobiet czy Boże Narodzenie. Wielu klientów chętnie złapie jakiś uroczy drobiazg, by wykorzystać go jako upominek.

 

5. Zadbaj o dobrą ekspozycję produktów, również tych schłodzonych

 

W okresie letnim postaw na schłodzone produkty, które klient chętnie kupi, skoro za chwilę będzie musiał wyjść na zewnątrz i zmierzyć się z upałem. Jeżeli zależy Ci na profesjonalnym zaprojektowaniu strefy sprzedaży i dobrym wyeksponowaniu takich artykułów, polecamy regał chłodniczy POS-A. Przechowa napoje i zimne przekąski w optymalnej temperaturze, więc dłużej zachowają świeżość i smak.

 

Regał posiada oświetlenie ułatwiające skuteczne zaprezentowanie produktów. Standardowa wersja zawiera jedną listwę LED pod najwyższą półką. Możliwe jest też zamontowanie dodatkowego oświetlenia pod każdą półką.

 

To nie wszystko. Dzięki POS-A wyeksponujesz nie tylko schłodzone artykuły. Na samej górze urządzenia znajduje się dodatkowa przestrzeń ekspozycyjna, na której możesz umieścić towary niewymagające niskiej temperatury.

 

Jak widzisz, odpowiednie zaplanowanie strefy kas to gwarancja sukcesu, czyli zwiększonej sprzedaży. Mamy nadzieję, że wykorzystasz nasze wskazówki w praktyce. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o wspomnianym regale chłodniczym, przyjrzeć się innym urządzeniom z naszego asortymentu lub zapytać o cokolwiek, pozostajemy do Twojej dyspozycji.

 

Sprawdź także